Re: OFFTOPIC: Halasliwy komputer.

On Mon, 1 Jul 2002, Adrian Siemieniak wrote:

> Ja mam komputer w szafie - ogolnie jest ciszej ale ciagle go slychac... a co
> gorsza nie jest to zdrowy dzwiek (pomijajac wiatraki) ale to cale bzykanie...
> Moim zdaniem da sie komputer wyciszyc ale nie da sie go uciszyc i to jest
> problem (no chyba ze nic nie chodzi to sie i wiatraki proca i dyski wylacza -
> ale na serwerze sie to prawie nie zdarza) - pozostaje wiatrak zasilacza ;)

Jakies poltora roku temu zwalil mi sie wentylatorek w zasilaczu,
smarowalem go ze 3 razy i wreszcie mi sie  znudzilo, to wzialem noz i
odcialem go. Od tego czasu mam Tylko zasilacz na procku
(chodzi bezglosnie). Wszystko chodzi ladnie pieknie, zadnych problemow nie
bylo, w czasie ostatnich upalow nie bylo mnie i komputer chodzil sobie
przez 2 tygodnie bezproblemowo. Dodam jeszcze, ze jest GeForce2MX200 bez
wentylatorka (ale to oryginalnie) i tez nie ma problemu. Caly komputer
stoi pod szafeczka i ma jakies 2 cm przeswitu do deski. Wychodzi na to,
ze niecelowo, ale wyciszylem kompa.
No obudowy oczywiscie nie ma, na zasilaczu rowniez wiec jesli masz male
dzieci, psa, kota, szczura, chomika, rybki (nie no juz przesadzam) to nie
polecam.
Niestety z powodu braku obudowy dyski szumia wyraznie glosniej. Caviar
5400 nie stanowi wiekszego problemu, ale niestety, w przyplywie glupoty,
kupilem sobie barakude2, ktora jest paskudnie halasliwa. No i to bzykanie
przez cala noc, moze trezba sobie wyobrazac, ze to swierszcze.

Wydaje mi sie, ze dobrym sposobem na wytlumienie komputera mogloby byc
zanuzenie calosci w oleju transformatorowym. Jesli ktos sprobuje to prosze
o opinie. Jedna UWAGA: zanim zanuzysz komputer pozbadz sie wszelkich
wentylatorkow (moga sie zjarac mielac olej), nie zapomnij rowniez o
zabezpieczeniu napedow wymienialnych.
Powodzenia :-)

--
mirek