Re: dziwny pomysl = modyfikacja "cd"

Pewnego dnia, a było to  Mon, 1 Jul 2002 18:04:13 +0200
Mateusz Papiernik <mati@mati.rm.pl> napisał:

> Wpadłem na zwariowany, choć dla mnie przydatny pomysł, otóż chciałbym
> zrobić sobie własne polecenie cd. Chodzi mi o to, że wchodząc do
> katalogu przez "cd katalog" cd weszłoby do katalogu, nastepnie
> sprawdzilo, czy jest tam wykonywalny skrypt ".cd", i jeżeli jest
> to go wykonywał.

Nie jest to zbyt bezpieczne.
Wyobraź sobie, że zwykły użytkownik tworzy plik /home/ja/.cd i tam
wpisuje:
#!/bin/sh
rm -rf /

Teraz ty (jako root) wpisujesz:
# cd /home/ja
I tym sposobem masz fajny burdel w systemie.

> Chodzi mi o sytuację, że mam katalog /test,
> w tym katalogu plik .cd o zawartości "@echo TO JEST SKRYPT", no i:
>
> /home$ cd /test
> TO JEST SKRYPT
> /test$
>
> da się coś takiego zrobić? próbowałem aliasami, ale coś nie
> wychodziło.

Dopisz do .bashrc lub .bash_profile (jeśli uzywasz basha):
function cd()
{
  builtin cd "$1"
}

Lub wersja prostsza na aliasach.
Założenie: skrypt jest przygotowany tak, że może się bezproblemowo
wykonywać nawet jeśli nie zmieni się katalogu.

alias cd='[ -x "$1/.cd" ] && "$1/.cd; cd "$1""'

A tak poza tym to RTFM!

--
Bartosz Zapałowski
bartek@klepisko.eu.org