brama

Hej mam nastepujacy problem... karta sieciowa na isa to juz
chyba legenda hehe ale dziala poprawnie, do tego jakas inna 3com
na pci, dzialaly ok po instalacji, ale po resecie przestaly, nie
wiem czy cos zrobilem ale wydaje mi sie, ze nie.
W kazdym badz razie chodzi o to ze nie lacza sie z netem,
wczesniej tzn tak bylo ale po ustawieniu brami  -
route add default adres poszlo... a teraz jak pisze ta komende
to mi pokazuje cos tam ze nie ma uzadzenia.. a moge siebie
spingowac i karty normalnie chodza.
Do tego mam problem taki, ze ustawialem ta brame przy instalacji
a mimo to musze ja ustawiac za kazdym razem recznie
i jeszcze cos, musze zmienic MAC karty zeby miec dostep do netu,
i za kazdym razem robie to recznie, nie da sie gdzies tego
wpisac? .
Karta sieciowa na zewnatrz (do netu) to eth1  -ta isa (musi byc
ta bo tamta nie wspolpracuje z hubem (z hubem do netu - bo to
bedzie jakby siec w sieci), a ze jest pci to zawsze wchodzi mi
na eth0)
A tak wogole to bedzie serwerek na debiane Woody 2.2.20 (idepci)
Dzieki za pomoc.