reiserfs superblock

Witam

Otóż po podłączeniu dysku u znajomej padł mi superblock
właśnie i partycja stała się nieużywalna. Ale od czego
narzędzia? Przystąpiłem zatem do naprawy, odtworzyłem
blok, przebudowałem drzewo... i nic. Nic to może
za dużo powiedziane, reiserfstools twierdzą że
partycja jest już ok, mogę sobie nawet podejrzeć
listy plików. Ale nie moge zamontować. Kernel
(2.4.18) nie znajduje mi na niej reisera. Przy
starcie komunikuje:
super-459: read_super_block: super found at block 16
is within its own log. It must not be of this format type.
read_super_block: can't find a reiserfs filesystem on
dev 16:42, block8, size 1024

Przekopałem dokumentację i opcje, i nigdzie nie znalazłem
opcji do przesunięcia go na miejsce którego chciał kernel
No więc odtwarzałem superblock we wszystkich czterech
wersjach od 3.9.x do 3.6.x. Niestety umieszczał się tylko
w bloku 2 i 16.
Jeśli ktoś ma pomysł jak to przerobić, żeby dało się
zamontować, albo odzyskać dane to *błagam* ...

Z góry dziękuję
JA