Re: maskarada i kilka publicznych IP

Dnia wto 25. czerwiec 2002 12:47, amon napisał:
> Witaj Adrian,
>
> mozesz to dokladnie wyjasnic?
> jak dobrze kumam to wystarczy kompowi za masq ustawic publiczne Ip i
> po sprawie.
> albo klepane ostatnio dhcp i sam sterujesz tym kto ma jakie ip za masq
> czy publiczne
> pozdrawiam
> jr
>
> W Twoim liście datowanym 25 czerwca 2002 (12:34:06) można przeczytać:

> wybrane AM> kompy wychodziły na świat z osobnym adresem IP. Jak to zrobić?

No widzisz to nie jest takie proste jak ci sie wydaje. Bo gosciu pisze ze "za
maskarada" czyli siec wewnetrzna nie ma fizycznego "kontaktu" z siecia
zewnetrzna. Prawdopodobnie kabel ktory idzie z routera jest wpiety fizycznie
do np. eth0 z adresem publicznym. Natomiast np. eth1 ma adres z sieci
lokalnej i wpiety jest np. do huba razem z lanem. Mozna to rozwiazac w bardzo
nieladny sposob mianowicie kabel z routera, obydwie sieciowki serwera i LAN
wpiac bezposrednio do hub'a :-) i klientowi przydzielic ip zewnetrzne i brame
na router. Ale nam chodzi zeby caly ruch przechodzil przez serwer wiec :-(.
Gdzies wpadlem na taki maly zabieg z iptables tz. program nazywal sie ipallow
i jest w nim sposob na routowanie ip zewnetrznego do sieci wewnetrznej.

Pozdrawiam Maxwel