Re: proftpd nie działa w trybie pasywnym

Pewnego dnia, a było to  Sun, 23 Jun 2002 21:24:24 +0200
"Adrian Merda" <mailinglist@virtualnet.dhs.org> napisał:

> A czy da to się jakoś ominąć na ipchains.

Jeśli masz odpowiedni moduł to tak. Teraz pytanie - masz moduł? Bo ja
nie.

> Na większość ftp'ów można
> się logować w trybie pasywnym.

A czy ty musisz postępować jak większość?

> Czy mam rozumieć że są one nie
> chronione żadnym firewallem??

Na 100% mają choćby najprostszy firewall.

Ale zauważ, że ty robisz przekierowanie. Czyli router musi wiedzieć,
które pakiety ma przesłać dalej, a których nie.

Na ipchains IMO masz trzy wyjścia:
1. Stawiasz serwer ftp proxy na routerze, który wszelkie połączenia
przesyła na serwer wewnętrzny.
2. Stawiasz serwer ftp na routerze.
3. Mówisz ludziom, żeby się łączyli tylko w trybie aktywnym - to IMO nie
jest zbrodnią.

> Mam taką samą konfiguracją tyle że z
> wu-ftpd i mogę się na nią połączyć w trybie pasywnym. Jak to
> rozwiązać??

Stosować dalej wuftpd, jeśli z nim ci działa (chociaż nie wiem jakim
prawem).

BTW. Twój czytnik źle zaznacza cytowany tekst. W zasadzie to on wogóle
tego nie robi. Trzy rady:
1. Zmień czytnik.
2. Naucz go zaznaczać cytowanie.
3. Sam zaznaczaj cytowanie.