Re: Star office

Witam.
Podobno to się da zrobić (...podobno...). Mi się nie udało :-(
(mniemam, że chodzi o Star Office 5.2)
Kiedyś w Chip-ie poświęconym StarOffice'owi był cały artykuł na ten temat.
Na 'download' były do pobrania odpowiednie archiwa. Jednak pomimo, że
zastosowałem wszystkie opisane kroki i wszystkie zakończyły się pomyślnie
(nawet zainstalowałem RedHata, żeby było tak jak w tekście) - efekt był
niepomyślny...

Generalnie obsługa czcionek w linuxowym StarOfficet 5.2 jest chyba źle
oprogramowana. True Typów on w ogóle nie obsługuje - żeby je używać trzeba
go nieźle oszukać (tworząc kopie w Adobe'ach i używając obu, ale wtedy
wychodzą cuda, bo z innych korzysta StarOffice do drukowania, a z innych x-y
do wyświetlania), a czcionek adobowych też nie udało mi się zaimportować,
aby drukowały polskie literki. Nawet jeśli na ekranie polskie ogonki były,
na wydruku pojawiały się krzaki. A jeśli nie było krzaków, to tylko wtedy,
gdy sam sobie pozamieniał czcionkę na Lucida (mimo, że tabela zmian czcionki
była pusta!). Walka z wiatrakami!

Rozwiązania są, moim zdaniem takie:
- pracuj w StarOffice 5.2 używając czionek Lucida* (da się z tym przeżyć),
- zainstaluj OpenOffice 1.0 - obsługuje True Type'y zainstalowane w x-ach,
- używaj KWord - poprawnie obsługuje wszystkie czcionki zainstalowane w
x-ach.
Nie radzę dotykać Abi Worda, bo też podnosi ciśnienie :-(

Pozdrawiam,
Roman