Re: Maska

Witam.

> Panowie mam pytanko:
>
> Czy da sie sprawdzic ile kompow jest podlaczonych za maskarada ?
> Jesli tak jak mozna temu zapobiec ?

Kolega chyba pyta czy da sie sprawdzic ze ktos postawil maskarade :)
Tak nawiasem mnie to tez dotyczy :(
Sa jakies sposoby ?
Wiem o:
- wysokie porty > 60 000
- porty znanych progow typu WinGate (2080)
- TTL ponoc mozna ustawic na =1 --> wtedy koles jezeli nie wie to sie nie
kapnie tak szybko ze ttl trzeba przestawic (iptables set ttl :) )
- sprawdzac generowany ruch
- sprawdzac czy koles nie siedzi pod dwoma nickami np. na GG :))))

Wszyskie sa watpliwe i zaden nie daje 100% pewnosci wykrycia maskarady.
(Osobiscnie bardzo ciekawi mnie jak u mnie na osiedlu provider wylapal 2
gosci i wlepil im kare. Da sie w koncu czy nie ?)

Jakies propozycje ?
Programiki, skrypty ?

Pozdrawiam,
Marcin Bednarz.