Re: jądro 2.4

Witam.
Ja dorzuce woje trzy gorsze.
Po pierwsze, chcialbym usystematyzowac pewna rzecz: GNU/Linux to system operacyjny.
Linux ma z GNU technicznie tyle wspolnego, ze w 1991 roku (o ile mnie pamiec nie myli) do systemu GNU jako kompletnej calosci bylo potrzebne jadro, a Linux wydawal sie spelniac te zadania. Pewnie chodzilo Ci o wolne oprogramowanie i jego wlasciwosci.
Jaki jest Linux teraz, kazdy widzi. Wystarczy poczytac KT. Problemy z kswapd u przedmowcy, to _moim_ zdaniem pikus w porownaniu z tym, co sie dzieje generalnie z jajkiem. I technicznie i biurwokratycznie. Jajku linuxowemu brakuje duzo. Moze pare lat temu bylo to cos wspanialego, ale teraz, nazwijmy to, ze sposobu tworzenia jajka, zrobila sie wielka kicha.

Technicznie:
- Z zalozenia bylo pisane na i386.
- Nie jest oparte na mikrojadrze, jak np MACH z GNU/HURDa.
- Skalowalnosc Linuxa na SMP powyzej 10 procesorow. Wiem, zaraz ktos wspomni o tym, ze przeciez _ja_ czy _on_ nie ma takiej maszyny, ale chodzi o _koncepcje_.
Biurwokratycznie:
OK. Piszesz, ze mozna cos zmieniec. Poczytaj sobie KT, i o wielu odrzuconych latkach, itp., ktorych nawet sie nie chcialo Linusowi przejrzec, i niby debatowal o ich zawartosci merytorycznej, ale potem przyznawal sie, ze tak w zasadzie to on wogole ich nawet nie obejrzal. Albo np. ktos zglosil, ze jakis tam sterownik w jajku 2.4 nie dziala. Na pytanie dlaczego zostal umieszczony w jajku Linus odpowiedzial, ze poprzedni tez nie dzialal. Bez komentarza ;-) Brak organizacji developerow - chociazby sprawa BK na przyklad. Zycze powodzenia we wprowadzaniu zmian do jadra. Hehehe... Do oprogramowania, w ktorym zarzadza paru developerow, to wierze, ze sie da. Tacy nawet odpisuja na twoje maile, i robia to dosc szybko. Ale nie z jajkiem ;-) Niby mozesz zrobic sobie sam latke dla siebie. A ten, co ma taki sam problem co ty i moglbys mu pomoc a nie masz jak? Troche to wyglada jak sztuka dla sztuki i troche rozmija sie z koncepcja wolnego oprogramowania.

Druga sprawa.
>zawsze przeciez mozesz przejsc na
>Win*, one jak wiesz nie wykrzaczaja sie nigdy.
Widze ze sie obrazasz, jak ktos pisze ze Linux mu nie pasuje. Tyle, ze jestes _cholernie_ niekonkretny z tym obrazaniem.
Linux sie wywala. A co, moze nie? ;-) Potrafi. Rzadko, ale potrafi. Chociazby przez to, ze niektore rzeczy moga mieszac w przestrzeni jadra, bo Linux mial bledna koncepcje. A wspomniany przeze mnie MACH nie. Tam tylko mikrojajko chodzi w przestrzeni mikrojajka. I jak sie nad nim popracuje, to bedzie o niebo stabilniejsze niz Linux. Czy tez, moze, narzekamy na to:
>Przechodzac do puenty - rozumiem ze mozna narzekac na
>systemy zamkniete, za ktore placi sie gruba kase.
To do czego wlasciwie pijesz? Do tego ze mamy narzekac na otwarte/zamkniete systemy? Zdaje sie, ze przedmowca pisal, ze mu sie kswapd wywala! No dobra, wiem, ze jest teraz w modzie pisac ze Linux, a juz najlepiej Debian czy tam Slackware jest najlepszy, a windowsy sa "be". Oczywiscie nie wazne jak dobry jest koder, tylko nazwa systemu. Open GL doczekal sie bardzo dobrej adaptacji w Windowsie, ale o tym nie wspominajmy, bo nie wolno. Z gory zakladasz, ze Windowsy sa "be".
Od razu pisze, ze nie uwazam, ze sam napisalbym jajko lepiej, bo gdybym tak uwazal, to chyba mialbym nierowno pod sufitem. Mialem okazje pogrzebac troche w jajku (w driverach dokladnie) tutaj pelne wyrazy uznania dla jednego z koderow pracujacych w RH (wiecie o kogo chodzi). Kod napisany tak, ze wyglada jak material do szkolenia innych. Czyta sie jak ksiazke. Po prostu super, i sam bym tego lepiej nie zrobil.
Chodzi mi po prostu o to, ze Linux ma swoje wady, i je _TEZ_POWINNISMY_DOSTRZEGAC a nie bawic sie w jakies wojny, czy inne tego typu rzeczy. Albo sie obrazac.

--
Pozdrowienia,
Michal Byrecki

P.S. Prosze sobie nie brac gleboko do serca tej mojej zgryzliwosci, czasami tak juz moj model ma, ze musi czasem ponarzekac.
PS/2 Wiem, ze moze niektorych to rozzlosci i pewnie nikt sie ze mna nie zgodzi, ale patrz PS/1.