Re: Direct Connect przyciecie ...

* Marcin Bednarz wrote:
> Ostatnio uzytkownicy sieci zaczeli mi zapychac lacze poprzez udostepnianie
> uslug typu Kazaa, Direct Connect. Ten drugi szczegolnie.
> Jak to przyciac ? Tzn jak zmniejszyc pasmo dostepne na to ?
> CBQ chodzi ale jak go do tego skonf ? (i czy w ten sposob)
> Jakies propozycje ?

	Może to Ci pomoże:

TC=/usr/local/sbin/tc

# zerowanie
${TC} qdisc del dev eth0 root

# ustawienie kolejkowania CBQ na eth0 i "klasy" nadrzędnej 1:
${TC} qdisc add dev eth0 root handle 1: cbq bandwidth 10mbit avpkt 1000

# ustawienie głównej klasy nieograniczonej 1:1
${TC} class add dev eth0 parent 1:0 classid 1:1 cbq bandwidth 10mbit \
        rate 10mbit allot 1514 weight 1mbit prio 8 maxburst 20 avpkt 1000

# ustawienie klasy ograniczonej 1:2
# dodając bounded mówimy, że klasa ma nie pożyczać pasma od innych
${TC} class add dev eth0 parent 1:1 classid 1:2 cbq bandwidth 10mbit \
        rate 256kbit allot 1514 weight 25kbit prio 5 maxburst 20 avpkt 1000 \
        bounded

# ustawienie kolejkowania SQF dla 1:2
${TC} qdisc add dev eth0 parent 1:2 sfq quantum 1514b perturb 15

# ustawienie filtra podłączajączego dane do 1:2
${TC} filter add dev eth0 parent 1:0 protocol ip prio 100 u32 match ip \
        dst 10.0.99.0/24 flowid 1:2

# informacje o klasach na ekran
${TC} class show dev eth0

	Potrzeba Ci pakietu iproute. Teraz potrzebujesz zmienić to co jest
wyżej na ograniczanie nie po IP ale po znaczonych pakietach. Polecam
Advanced Routing HOWTO, tam jest wyjaśnione jak to zrobić
[ipchains/iptables]. Zmieniasz przedostatnią linijkę na matchowanie
markowanych pakietów a nie pakietów po destination.