Re: Direct Connect przyciecie ...

On Tue, Jun 11, 2002 at 08:05:38PM +0200, Marcin Bednarz wrote:

> Mam pytanie.
> Ostatnio uzytkownicy sieci zaczeli mi zapychac lacze poprzez udostepnianie
> uslug typu Kazaa, Direct Connect. Ten drugi szczegolnie.
>
> Jak to przyciac ? Tzn jak zmniejszyc pasmo dostepne na to ?
> CBQ chodzi ale jak go do tego skonf ? (i czy w ten sposob)
>
> Jakies propozycje ?

Najprościej, aczkolwiej userzy mogą protestować :)
ipchains -A input -s 0/0 411:414 -p tcp -j REJECT
ipchains -A input -s 0/0 1214:1215 -p tcp -j REJECT

411-414 to porty DC
1214-1215 Kaaza

Gołego CBQ nie polecam, strasznie zagmatwane. Jest natomiast bardzo fajny
skrypt pt. cbq-init (leży chyba na sourceforge.net).
Tworzysz katalog, np /etc/cbq a w nim plik cbq-xxxx.jakaś_nazwa, gdzie xxxx to
praktycznie dowolne cyfry. W samym cbq.init zaznaczasz, w jakim katalogu leżą
konfigi oraz jak masz skompilowane CBQ (w kernelu albo w modułach).
Zakładam, że sieciówka 100mbit a Kazę i DC chcesz obciąć do 10kbit/s.
/etc/cbq/cbq-1234.cośtam:
DEVICE=eth0,100Mbit,10Mbit
RATE=10kbit
WEIGHT=1kbit
RULE=:411,192.168.0.0/24
RULE=:412,192.168.0.0/24
RULE=:413,192.168.0.0/24
RULE=:414,192.168.0.0/24
RULE=:1214,192.168.0.0/24
BOUNDED=yes

Wygodnie jest podlinkować sobie cbq.init do /etc/init.d. Wtedy już tylko
/etc/init.d/cbq start

--
[  Bartłomiej Krajewski  ]
[   www.kozanostra.org   ]