sendmail i m4

Witam

Zaczynam się uczyć konfiguracji sendmaila innej niż z pomocą linuxconf'`a i
mam pytanie: gdzie znajdę jakieś przykładowe skrypty dla procesora m4. Z
tego co wiem powinny się one znajdować w /usr/share/sendmail/sendmail.cf/
ale tam jest tylko debproto.mc i nie za wiele w nim jest. I następne pytanie
jak użyć procesora m4. Znalazłem 2 informacje:

a) m4  plik.mc > sendmail.cf
b) cf.m4 plik.mc > sendmail.cf

M4 mam w systemia a cf.m4 też niby jest ale nie ma atrybutu wykonywalnośći.
Czy może ktoś napisać parę słów jak się do tego zabrać?

Z góry dzięki

Adrian Merda