Re: Mplayer

On 27 May 2002, Lukasz Wojcik wrote:

> Rozbawiles mnie Groszek do lez :)
> Skoro jest tak jak mowisz to po co uzywasz Xsow ?
> Przeciez system chodzi swietnie bez nich, wszystkie potrzebne programy
> jestes w stanie obsluzyc z konsoli.

Mozilla nie chodzi mi w konsoli, mplayer rowniez srednio
dziala na aalib, podobnie zreszta jak na svga lub vesa. Ponadto w konsoli
mam jedynie 70Hz a z svgatextmode potrafilo mi sie cos czasem
popierdzielic. framebuffer z nvidia wiadomo jak dziala. czy cos jeszcze
trzeba dodac?
aaa licq czy xmms z konsoli obsluguja sie srednio przyjemnie a xmms bez
odpalenia xow w ogole nie wstaje. do tego dochodzi jeszcze cala setrka
roznych innych rzeczy ajak np acroread, gv, gimp, compupic. Wiele z nich
ma odpowiedniki dzialajace bez X ale gorzej.

> Jak myslicie ( to do szanownych grupowiczow ) po co setki ludzi meczy
> sie codziennie nad frontendami, menadzerami okien, serwerem X i rozymi
> innymi graficznymi bzdetami ( mam wrazenie ze tak o tym sie wyrazacie )
> ??? Chyba nie dlatego, ze sie im nudzi...

Wlasnie dlatego. Ja tylko z nudow zrobilem sobie programik do samoczynnego
modylikowania tapety przez nakladanie plikow pobranych z sieci. Chyba nie
sadzisz, ze jest mi to do czegos naprawde potrzebne. Ponadto nie chodzi o
to czy Xy sa ql czy nie. Ja lubie xy, ale jak cos lepiej dziala bez nich
to bardzo dobrz, a bez xow moge sie obejas w 96 procentach, a wielu ludzi
niestety nie.
Jesli natomiast chodzi o serwery X i menadzery okien to jest calkiem inna
sprawa, to jest srodowisko pracy, musi dzialac wydajnie, w wielu
przypadkach jest niezastapione, ale w wielu jest zbedne. Na serwerze nikt
nie zainstaluje Xow bo i po co, ale na stacji roboczej nikt z nich nie
zrezygnuje bo i dlaczego.

> Dlaczego tak wielu z Was czeka na Gnome 2 ? Bedzie ladniejszy,
> wygodniejszy i szybszy ? Bardzo smieszne, przeciez wszystko zadziala Wam
> bez tej graficznej otoczki.

Przecez dobrze wiesz, ze dla mnie gnome2 jest tak samo interesujace jak
aktualne (newet nie wiem jakie to). Przeciez kazdy wie, ze windowmaker
jest najlepszy. :-))))

--
mirek