Re: 'pakiet' does not appear to be available

On Sun, May 26, 2002 at 01:44:59PM +0200, Michal Budzowski wrote:
> dselect, on sam zanjduje brakujące zależności, ale nie widzi nigdzie potrzebnego
> pakietu(w tym wypadku gnome-core, czy mc-common). Szukałem recznie tych pakietów
> na wszystkich płytach - nie ma, gnome-core- jest tylko katalog o takiej nazwie
> \pool\main\g i zwiera libpanel-applet0_1.4.0.6-1_i386.deb. Coś chyba jednak nie
> tak z tymi płytami.

Chyba tak, bo w dystrybucji są:

porridge@melina:~$ madison gnome-core mc-common | grep testing
gnome-core |  1.4.0.6-5 |       testing | source, alpha, arm, hppa, i386, ia64, m68k, mips, mipsel, powerpc, s390, sparc
 mc-common | 4.5.55-1.2 |       testing | alpha, arm, hppa, i386, ia64, m68k, mips, mipsel, powerpc, s390, sparc

> P.S.Jak miałem potato to pakiety były w
> \dists\potato\main(contirb...)\binary_i386(all...) i dzieliły się na foldery
> sound, utils..., teraz te katalogi są puste a wszysto jest w /pool podzielone
> alfabatyczniel. Woody tak ma?

To się nazywa "package pool" (co można chyba przetłumaczyć jako "pula
pakietów"). Umożliwia to trzymanie wszystkich pakietów w jednym miejscu i
logiczne dzielenie ich na dystrybucje (stable, testing, unstable) przy pomocy
plików "Packages".  Ma to tą zaletę, że ten sam pakiet (czy raczej wersja
pakietu) może być w więcej niż jednej dystrybucji na raz, dzięki czemu nie
trzeba utrzymywać kilku kopii tego samego pliku.

Dlatego trzeba uważać przy ręcznym pobieraniu pakietów bezpośrednio z archiwum
na serwerze, bo nie widać od razu z której dystrybucji pochodzi dana wersja.

Prawdopodobnie będzie tak miał woody i wszystkie następne.

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216