Re: Alternatywa dla /etc/shadow

> Potrzebuje podpowiedzi czym lub jak zastąpić /etc/passwd i /etc/shadow
> na serwerze pocztowym.
>
> 1) Informacje o kontach zamiast w /etc/passwd, /etc/shadow chciałbym mieć
> w jakimś pliku typu hash lub (lepiej) w bazie MySQL lub (najlepiej) postgres.
> I jeśli użytkownik zmienia swoje hasło to zmiana następuje w bazie.
> 2) Jeśli ta baza z kontami mogłaby znajdować się fizycznie na innej maszynie
> to już byłaby pełnia szczęścia.
>
> Czy można taką konfigurację zrealizować poprzez PAM? Czy raczej LDAP?

Dość fajną metodę odczepienia kont pocztowych od systemowych daje
Cyrus. A LDAPa chyba obsługuje choć absolutnej pewności nie mam (nie
używałem).

--
( Marcin Kasperski   | 1 woman, 9 months = one baby. But we have 1 month, so )
( http://www.mk.w.pl |    let's take 9 women! (common management practice)   )