Re: Alternatywa dla /etc/shadow

Witam

Ja mam zrobione to na wirtualnym systemie.
hasla mam w /etc/virtual/<domena>/passwd
poczta jest w /var/mail/<domena>/*

to usuwa kolizje nickow dla roznych domen..
To tego jest: proftpd, apache, exim, vm-pop3d(przerobiony do wlasnych potrzeb).

Jezeli chodzi o LDAP i MySQLa to: proftpd exim maja support wbudowany.
Nie wiem jak jest z popem.. wiem ze qpopper ma to w sobie, ale on nie pozwala na loginy: user@domena
Apache nie potrzebuje takich kont..

w rezultacie w /etc/passwd i /etc/shadow mam tylko tych co maja konta shell... bo niestety nie wiem jak zrobic tak zeby nie bylo danego loginu w /etc/passwd i jednoczesnie byl shell....

W googlu jest jakis dokument ktory opisuje wirtualny serwer zrobiony wlasnie na ldap.. wystarczy rzucic haslem: ldap + proftpd i config gotowy. :))

Pozdrawiam
Basia

Witam wszystkich,

Potrzebuje podpowiedzi czym lub jak zast±piæ /etc/passwd i /etc/shadow
na serwerze pocztowym.

1) Informacje o kontach zamiast w /etc/passwd, /etc/shadow chcia³bym mieæ
w jakim¶ pliku typu hash lub (lepiej) w bazie MySQL lub (najlepiej) postgres.
I je¶li u¿ytkownik zmienia swoje has³o to zmiana nastêpuje w bazie.
2) Je¶li ta baza z kontami mog³aby znajdowaæ siê fizycznie na innej maszynie
to ju¿ by³aby pe³nia szczê¶cia.

Czy mo¿na tak± konfiguracjê zrealizowaæ poprzez PAM? Czy raczej LDAP?
Wszelkie sugestie mile widziane.

Pozdrawiam,
Krzysztof