Re: Autoamtyczne logowanie

On Tue, May 21, 2002 at 07:13:43PM +0200, Marcin Sochacki wrote:

> man bash
>
>        When  an  interactive  shell  that is not a login shell is
>        started, bash reads and executes commands from  ~/.bashrc,
>        if  that  file exists.
>
> .bashrc _odpala_ się przy (prawie) każdym bashu.

prawie... heheh

oto co widac na poczatku tych plikow :P^H^H^H  plikow:
# ~/.bash_profile: executed by bash(1) for login shells.

oraz
# ~/.bashrc: executed by bash(1) for non-login shells.

oczywiscie mozna takze sobie odremowac linijke

# include .bashrc if it exists
if [ -f ~/.bashrc ]; then
    source ~/.bashrc
fi

warto tez
# see /usr/share/doc/bash/examples/startup-files for examples

lub na wynik
strace -owynik_do_obejrzenia.txt bash

pozdrawiam slonecznie z Koszalina
tp.

PS duzo sie tu mowi o locales'ach ostatnio
   moze warto zatem apt-get install  manpages-pl?