Re: Prawa do plików w INNie

Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Marcin Owsiany napisze:

> [...]
    ^^^^^  ^^^^^^^^^^
Czy leci z nami moderator (względnie coś, co nie lubi 600b załączników gz?),
czy muszę szukać przyczyn u siebie?

[root vs news]

[...]
[...]
> Ze względów bezpieczeństwa. Jeśli komuś uda się uzyskać uid news, to
> nie będzie mógł zmodyfikować binarek, bo ich właścicielem jest root.

To nie przyszło mi akurat do głowy.

> Zresztą dotyczy to nie tylko inn'a. Wirusy rozprzestrzeniły się m.in.
> właśnie przez to, że w systemach dos/windows każdy miał uprawnienia do
> modyfikacji wszystkich binarek.

Tak. INNa na większych serwerach widziałem/wyobrażałem sobie jako
zarządzanego przez swojego news-admina i jakoś mi to tutaj wszystko
nie pasowało. Rzeczywiście w przypadku, kiedy administrator
jest jeden rozwiązanie z Debiana może być odporniejsze, a niezałatany
inncheck pozwoli ewentualnie przywrócić domyślne prawa.

Wydaje mi się, że w tej sytuacji - jeśli, hmm... wizje opiekuna
i twórców inna są różne, można by pozwolić wybrać przy instalacji
spośród tych dwu alternatywnych zestawów praw. (?)

Jacek Kawa  **The night is my companion and solitude my guide**[S.M.]