Prawa do plików w INNie

Witam!

Druga, po linksie, sprawa dotyczy inna.
Większość plików z /usr/lib/news/bin/ ma prawa dostępu i właściciela,
który nie podoba się inncheckowi[*].
W dokumentacji mamy zmiany w 2.3.1-1: "Fixed permissions of many
binary and config files. (Md) closes #82002"; treść zgłoszenia #82002
sugeruje, że te zmiany praw, to właśnie to czego szukałem, ale czy
w takim razie jeśli domyślne prawa potraktowano jako błędne[**] nie
trzeba załatać -do kompletu - innchecka?

Może wie ktoś coś więcej na ten temat?

[*]
$/usr/lib/news/bin/inncheck -perms |grep bin |head -10

/usr/lib/news/bin/control:0: owned by root, should be news
/usr/lib/news/bin/control:0: in group root, should be news
/usr/lib/news/bin:0: owned by root, should be news
/usr/lib/news/bin:0: in group root, should be news
/usr/lib/news/bin/rnews.libexec:0: owned by root, should be news
/usr/lib/news/bin/rnews.libexec:0: in group root, should be news
/usr/lib/news/bin/nnrpd:0: owned by root, should be news
/usr/lib/news/bin/nnrpd:0: in group root, should be news
/usr/lib/news/bin/nnrpd:0: mode 755, should be 555
/usr/lib/news/bin/rnews:0: owned by root, should be news

[**] jak _zgaduję_ po części przez wytyczne Debian Policy,
bo w zgłoszeniu, gdzie głównie chodzi o problem z dostępem do
plików inna dla zwykłego użytkownika jest "The news user should only
own data files...", a nie wiem, w czym w przypadku programów
bez suida właściciel-root jest lepszy niż właściciel-news

Jacek Kawa  **Masz prawo nie rozumieć mnie, lecz błagam,
                   nie zrozum mnie źle** [Kleyff]