xemacs-gnome-nomule: co począć?

Witajcie,

Odkąd pamiętam używam GNU Emacsa, z wyjątkiem pewnego krótkotrwałego
epizodu z XEmacsem, który zakończył się w momencie pierwszej instalacji
GNOME i zmianie definicji polskiej klawiatury z Xmodmap na XkbLayout
"pl". Zakończenie spowodowane było trudnościami w konfiguracji XEmacsa
do pracy z polskimi znakami.
Ostatnio zachęciło mnie jednak do XEmacsa pojawienie się jego wersji
używającej bibliotek GNOME.
Zainstalowałem zatem owo cacko i nadal nie potrafię zmusić XEmacsa do
wyświetlania polskich znaków. W ogóle mam problemy z przekazaniem do
XEmacsa parametrów poprzez ~/.Xresources używając zarówno tradycyjnych
wpisów Emacs jak i nowych XEmacs (ten drugi byłby moim zdaniem lepszy).
Nie mogę zatem ani ustawić rozmiaru okna, ani wymusić stosowania fontów.

Konkretniej, jak zmusić GNOME/XEmacsa do skorzystania z ~/.Xresources
aby skutek był taki sam jak dla GNU Emacsa z wpisami:

Emacs.Geometry: 80x45
Emacs.Background: LightGray
Emacs.Foreground: black
Emacs.Cursor: black
Emacs.BorderColor: black
Emacs.Font: -misc-fixed-bold-r-normal-*-15-120-100-100-c-*-iso8859-2

Co uczynić, aby w buforze zamiast "sacute not defined" pojawiało się
"ś"?
--
Miroslaw Sankowski (PIT OG) <msankowski@pit.gda.pl>