Kernel w Debianie

Witam

Zainstalowałem sobie PLD w ramach testu i stwierdziłem, że miałem transfer
między dyskami nie mniejszy niż 12MB/s (dochodziło nawet pod 15MB/s). Domyślam
się, iż kernel był z obsługą ATA100.

Teraz akcent Debianowy ;)

Korzystam na swojej maszynce z kernela dostarczanego z dystrybucją Woody (takie
prekompilowane). Tam jednak obsługi ATA100 nie ma (transfer max 3MB/s), a
chciałbym aby było.

Czy istnieje standardowo w Debianie prekompilowany kernel z obsługą ATA100 czy
też trzeba samemu kompilować? A jeśli samemu kompilację trzeba przeprowadzić to
co zaznaczyć, aby owa obsługa była dostępna?