Re: Postfix i open-relay...

On Thu, May 02, 2002 at 12:32:16PM +0200, Jedrzej Sieracki wrote:
> witam szanownych grupowiczow! :)
>
> mam klopot z ustawieniem rozsadnych regulek, zeby postfix nie byl open
> relay'em... na serwerze jest kilkanascie domen, chce zeby kazdy mogl
> wysylac do mnie list, ale tylko klienci z tych domen mogli wysylac przez
> serwer listy wszedzie (relay).
>
> jezeli zrobie:
>
> smtpd_recipient_restrictions =  check_relay_domains
> relay_domains = $mydestination
> (gdzie $mydestination = lista moich domen)

A co przeszkadza przedstaawić się innym jako Twoi klienci?

> to nici.. otoz, poczta dochodzi do $mydestination bez wzgledu na adres
> klienta (czyli O.K.), ale juz klient majacy adres pocztowy nalezacy do
> $mydestination NIE MOZE wysylac poczty GDZIEKOLWIEK.

Najprościej jest zrobić ograniczenie klientów, które mogą się łączyć z
serwerem. Czyli coś w stylu:

smtpd_recipient_restrictions =
                             permit_mynetworks
                             check_client_access hash:/etc/postfix/access
			     check_relay_domains

a w /etc/postfix/access

siec.z.ktorej.sie.laczy.klient.pl OK

Pewnym problemem są dialupy. Zobacz http://akson.sgh.waw.pl/~chopin/postfix.maybe

Elegancka może być tylko autoryzacja.

  eloy
--
 --Krzysztof-eloy-Krzyżaniak-----------------------eloy-@-transilvania-eu-org--

    Ja tutaj jestem kierownikiem tej szatni! Nie mamy pańskiego
    płaszcza i co pan nam zrobi?!