Postfix i open-relay...

witam szanownych grupowiczow! :)

mam klopot z ustawieniem rozsadnych regulek, zeby postfix nie byl open
relay'em... na serwerze jest kilkanascie domen, chce zeby kazdy mogl
wysylac do mnie list, ale tylko klienci z tych domen mogli wysylac przez
serwer listy wszedzie (relay).

jezeli zrobie:

smtpd_recipient_restrictions =  check_relay_domains
relay_domains = $mydestination
(gdzie $mydestination = lista moich domen)

to nici.. otoz, poczta dochodzi do $mydestination bez wzgledu na adres
klienta (czyli O.K.), ale juz klient majacy adres pocztowy nalezacy do
$mydestination NIE MOZE wysylac poczty GDZIEKOLWIEK.

kiedys bylo tak w dokumentacji (do jakiejs starej wersji postfixa..) :
# The relay_domains parameter restricts what domains (and subdomains
# thereof) this mail system will relay mail FROM or TO.
ale teraz najwidoczniej dziala tylko TO..

byc moze ktos podzielilby sie jakims eleganckim rozwiazaniem?? :)

 ---
God, root, what's the difference?