Re: Terminale w linuksie (...raczej z linuksa)

On Thu, Apr 18, 2002 at 04:05:04PM +0200, Michał Byrecki wrote:
> Czyli dobrze myslalem. To nie to.

Czyli zle myslales, to wlasnie JEST to. Przeciez napisalem wyraznie, ze mozesz
do getty jako parametr podac inny program niz 'login'. Moze to byc Twoj
program, ktory np. wyswietla na terminalach jakies tam dane.

> Wiec jak sie do tego zabrac? Moja opcja jest taka troche za bardzo "na piechote":
> 1. W ncursach wyswietlanie
> 2. Z terminfo translacja odebranych danych przez RS'a i vice versa
> 3. Obsluga RS232, ustawianie predkosci transmisji, przeplywu, etc.
> Pytam o to, czy nie da sie szybciej ;-)

Jeszcze raz: transmisja jak i translacja zwiazana z typem terminala
jest wykonywana zwykle na bardzo niskim poziomie.
Mozesz napisac np. prosty skrypt w shellu z uzyciem programu 'dialog',
ktory wyswietla rameczki, okienka itp. w trybie tekstowym. Nie bedziesz
w ogole myslal o typie terminala jaki jest po drugiej stronie, wazne abys
podal odpowiednie parametry do getty, lub napisal w tym skrypcie shellowym
na poczatku: export TERM=...
Drugi taki program to 'newt'. Mozna tez oba latwo obslugiwac z poziomu
innych jezykow.

Wanted