specyficzne ograniczenia dla uzytkownikow

hej
jest taka styacja
jest 18 komputerow - stacje robocze - na nich biega woody
hasla sa po nis-ie, /home jest na nfs-ie
zaluzmy ze te kompy sie nazywaja pcxx.jakas.domena.pl gdzie xx= 00,01,02 ...
potrzebni sa userzy w o nazwach userxx gdzie xx jak w przypadku kompow
przy czym ci uzytkownicy powinni moc logowac sie tylko lokalnie, nie moc zmienic hasla (a wlasciwie go ustawic bo jakowego nie ma), itp
przy czy mnie moze to byc wpis na kazdym komputrze do /etc/passwd dostosowany do kazdego z komputerow (sa one uaktualnianie poprzez systemimager'a)
fajnie bylo by gdyby urzytkownicy userxx mogli sie zalogowac nawet po wycignieciu kabla z sieciowki ale nie jest to warunek konieczny
nie bardzo wiem jak cos takiego zrealizowac
zastanawialem sie nad napisaniem modulu do pam-a ale mi sie nie chce ;)
ktos ma jakis pomysl ?