Re: Zwalniajacy transfer dysku

On Wed, Apr 10, 2002 at 11:46:16AM +0200, Wojtek Pietkiewicz wrote:
> Przegrywalem wczoraj obraz plyty (czyli plik ok 650M) z jednej partycji
> vfat do drugiej vfat. Zauwazylem cos co mi sie nie spodobalo, a mianowicie
> spadajacy transfer dysku.
>
> Debian Woody
> Dysk: WD 40G 7200 obr/min 2M cache
> Kernel 2.4.17 z wlaczonym domyslnie UDMA, zreszta hdparm pokazuje UDMA
> wlaczone.
>
> Uruchamiam mc kopiuje i mc wypisuje mi transfer ok 7M/sek po jakichs 15sek
> transfer spada do 6M potem do 5M itd. az do ok 1M/sek pod koniec operacji.
> Plik przegrywa sie przez to koszmarnie dlugo. Uruchomilem wingroze i
> [...]

Pokaz dokladnie co pokazuje hdparm.

Jesli hdparm nie wykaze nic specjalnego, to prawodpodobnie wina obslugi
vfat'u w Linuksie. Jest ona zrobiona przede wszystkim tak, aby dzialala
stabilnie (co, biorac pod uwage rozne ciekawe pomysly M$, wcale nie jest
latwe). Dlatego vfat pod Linuksem na pewno jest wolniejszy niz pod Winda
(gdzie jest przeciez natywnym systemem plikow).

Mozesz tez sprobowac jakiegos buforowanego kopiowania, aby przerzucalo
plik wiekszymi porcjami (mniej skakania glowicy po dysku).
Jest w Debianie pakiet 'buffer'.

Wanted