Zwalniajacy transfer dysku

Witam.

Przegrywalem wczoraj obraz plyty (czyli plik ok 650M) z jednej partycji
vfat do drugiej vfat. Zauwazylem cos co mi sie nie spodobalo, a mianowicie
spadajacy transfer dysku.

Debian Woody
Dysk: WD 40G 7200 obr/min 2M cache
Kernel 2.4.17 z wlaczonym domyslnie UDMA, zreszta hdparm pokazuje UDMA
wlaczone.

Uruchamiam mc kopiuje i mc wypisuje mi transfer ok 7M/sek po jakichs 15sek
transfer spada do 6M potem do 5M itd. az do ok 1M/sek pod koniec operacji.
Plik przegrywa sie przez to koszmarnie dlugo. Uruchomilem wingroze i
przegralem drugi obraz i niespodzianka, plik przegral sie kilka razy
szybciej niz pod linuxem.

Szukalem cos na ten temat w googlach ale albo nie umiem dobrego pytania
zadac albo tylko ja mam ten problem.

Pozdrawiam.

--
  Wojtek ---======= icek@pwr.wroc.pl =======--- Pietkiewicz
 Świadomość - jest to emergentna własność 2-go rzędu struktur