Re[2]: dostep do intrnetu...

cze

Sunday, March 31, 2002, 11:09:16 AM, napisales:

m> ... znowu ja :)

m> podlaczenie do netu mam tymczasowo. chwilowo wszystko jest troche
m> zagmatfane i trudno mi powiedziec, kto ma mnie maskaradowac... czy tam
m> cos... (jestem w tym zielony :))

m> zakladajac, ze mam uzywac wspomnianej maskarady... jak skonfigurowac
m> moje polaczenie np. ustawiajac tego domyslnego rutera?

m> pytanie do Marcina Kasperskiego.... ale nie tylko...

m> Prosze o POMOC

m> pozdr ;)
m> mun <sirmun@poczta.onet.pl>

zacznijmy jeszcze raz od poczatku, bo ja sie juz teraz sam pogubilem :)
masz lacze stale, ale...

1)jestes czescia sieci osiedlowej ze stalym laczem ? (serwer jest gdzie
indziej i to na serwerze jest maskarada a u ciebie trzeba ustawic
tylko gateway i dnsy, maskarada nic cie nie obchodzi)

2) masz w domu modem kablow (np.chello) , do ktorego bezposrednio
jestes podlaczony kompem (z debianem) i na tym kompie nie chodzi ci
siec (maskarada tez ci wtedy nie potrzebna)

3) masz w domu modem kablowy, do ktorego podpiales serwer, a ty masz
dalej drugiego kompa ktorego uzywasz jako desktop (ten wariant raczej
odpada skoro nie wiesz co to maskarada)
pozdro
michal