Re: Zmiana x window

Krzysztof Krzyzaniak <eloy@transilvania.eu.org> writes:

> Zasadniczo w /etc/alternatives/x-window-manager

Zara, zara, nie mylić.

1) xdm/kdm/wdm/gdm to alternatywy dla 'display-managera' czyli
   programu wyświetlającego graficznie pytanie o konto i hasło i
   odpalającego potem sesję użytkownika. Wybrany wariant jest w
        /etc/X11/default-display-manager
   (przynajmniej w woodym) a obsługiwany jest w ten sposób, że pliki
   typu /etc/init.d/kdm, /etc/init.d/xdm itd sprawdzają czy zawartość
   tego pliku 'to ja' i jeśli nie, nie startują (więc wszystkie są
   wskazane w /etc/rc* ale tylko jeden się odpala)

2) Nigdzie nie jest powiedzianie, że kdm musi startować kde itd. Ja
   np. używam kdm (który mi się najbardziej podoba bo ma nieohasłowane
   shutdown które mogę kazać użyć małżonce) i wybieram z jego menu
   uruchamianie gnome.

3) kde/gnome/wmaker/twm/fvwm/jeszczefafnaście to alternatywy dla
   window-managera (choć kde i gnome to wcale nie
   window-mgry). Domyślny wybiera się przy pomocy mechanizmu
   update-alternatives i wskazuje nań plik
   /etc/alternatives/x-window-manager. Ma to znaczenie jeśli
   korzystamy z xdm czy startx, przy użyciu kdm, gdm itp można sobie
   przy logowaniu wybrać co chcemy z menu (i przynajmniej kdm pamięta
   co wybrano poprzednio), więc ustawienie x-window-manager nie jest
   szczególnie istotne.

--
( Marcin Kasperski   | Most of the bad things that can happen to a project   )
( http://www.mk.w.pl |     are the result of miscommunication. (Booch)       )