problem z xserwerem

Witam.

Mam nastepujacy problem z serwerem X. Otoz po kilku dniach dzialanie trzce
mozliwosc uruchomienia jakiegokolwiek programu, w konsoli, z ktorej
pocisniety jest startx dostaje komunikat typu:
client 33 rejected from server local host
o ile dobrze pamietam
a jesli w xtermie, ktory mi pozostal chce dodac xhosta dostaje:
mgroch@hobbit:~$ xhost +
Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Xlib: Client is not authorized to connect to Server
xhost:  unable to open display ":0.0"

I to przy dzialajacych nadal Xach.
Dodam jeszcze, ze okna programow juz odpalonych uruchamiaja sie, np. licq,
xmms, ale nic co wymaga uruchomienia nowego procesu nie daje sie
uruchomic.
Sytuacja wraca do normy po normalnym zamknieciu Xow i ponownym startx,
przy czym w niczym innym nie grzebie.

Informacje dodatkowe:
woody
XFree86 4.1 i wszystkie biblioteki z dystrybucji.
windowmaker
linux 2.2.20 + openwall2

Jaka moze byc przyczyna tak dziwnego zachowania? firewall? bind? cus
innego?

A moze ktos rowniez sie spotkal z czyms takim? jesli tak prosze o info.

pozdroawiam
--
mirek