Re: problem z exportem obrazu, technologia Xserver-client

On Fri, 15 Mar 2002, Lukasz Walewski wrote:

> [...]
> wysyla do servera X rzadanie wygenerowania okna, przy czym podaje
> jego rozmiary, kolor tla, zawartosc, etc... a X server spelnia to rzadanie
> (lub nie - w zaleznosci od tego czy klient ma odpowiednie uprawnienia)
> X server wysyla wygenerowane okno na ekran zdefiniowany w zmiennej
> DISPLAY (nazwa.hosta:numer_ekranu.numer_desktopu).
> Tymniemniej nie jest chyba tak, ze X server wysyla okno piksel po pikselu.
> Nie wiem, czy jakies zasoby lokalne nie sa wykorzystywane przez klienta,
> na przyklad zestaw Widget'ow, czy wlasnie fonty.

Wydaje mi sie, ze sytuacja jest odwrotna. Przynajmniej w przypadku
procedury jaka ja stosowalem.
- xhost -- daje uprawnienia do przyjmowania sesji X ze zdalnego hosta
- logujesz sie
- export DISPLAY=..... - mowi xserwerowi gdzie ma wysylac grafike
i teraz wydaje mi sie, ze sytuacja jest odwrotna niz to napisales, tzn.
program graficzny zostje uruchomiony na zdalnym  hoscie, wiec to zdalny
host musi wyslac zapytanie o mozliwosc wyswietlenia na kliencie.

Jesli chodzi o wysylanie wszystkiego piksel po pikselu to oczywiscie nie
odbywa sie to w ten sposob, protokol jest buzo bardiej skomplikowany i
przyjemny. Jesli chodzi o fonty to rowniez nie sa wysylane tylko klient
kozysta z wlasnych i wlasnie w tym miejscu moze byc problem, tylko nie mam
pojecia jak go rozwiazac, dodanie do XF86Setup-4 sciezki
tcp:zadalny.host:/7100 nie pomaga niestety.

--
mirek