Re: problem z exportem obrazu

On Fri, Mar 15, 2002 at 11:14:11AM +0100, Mirek Grochowski wrote:

> Nie jestem pewien czy dobrze zalapalem to co piszesz. Chodzi Ci o to, ze
> lokalny host (klient-debian) nie moze ustawic czcionek?

Wydaje mi sie, ze klient-debian wysyla zapytanie do maszyny, na ktorej
uruchamiany jest program, zeby Xserver uzywal do wyswietlania okna programu
pewnej czcionki, ktorej ten nie moze znalezc.

Poniewaz, jak piszesz, z localhost'a i klienta win program dziala, nie
sadze, zeby na hoscie rzeczywiscie brakowalo tych czcionek. Trzeba raczej
zadbac o to, zeby klient-debian rzadal takich czcionek, ktore host moze
znalezc.

Skoro program nie pobiera opcji z linii polecen ani z pliku, to moze
czyta jakies zmienne srodowiska, czyli w tym przypadku, zmienne przekazywane
przez klienta ssh w czasie otwierania sesji.

... ale zaraz, zaraz - juz sie troche zamotalem, Jezeli dobrze rozumiem,
to sesja wyglada tak, ze nadajesz uprawnienia xhost odleglemu systemowi,
logujesz sie do niego, ustawiasz zmienna DISPLAY, tak zeby wskazywala na Twoj
Twoj lokalny komputer, z ktorego sie logujesz po czym odpalasz CATIE.
Czyz nie ?

ljw

Lukasz Walewski, lawa@coi.waw.pl