ATI Rage Pro i mpeg w Potato

	Hejka

	Mam kartę graficzną ATI Rage Pro z 4 MB na pokładzie bez
możliwości powiększenia. Karta jest poprawnie wykrywana przez
konfiguratory X-ów we wszystkich Linuxach i przydzielany jest jej
server Mach64 (na svga też chodzi dobrze, mozna powiedzieć
identycznie). Poza tym mam na pokładzie 64 MB RAMu.

	Karta ta (chodzi o ATI), ma podobno na pokładzie sprzętowego
dekodeka do mpeg1 (tak mi powiedział koleś lepiej obeznany w te
klocki).
U mnie filmiki mpeg1 (innych nie próbowałem jeszcze) dają się
odwtarzać sensownie jedynie przez gtv (xmovie i kAction nie są w
stanie ich odtworzyć w czasie rzeczywistym). Z tym, że w czasie
rzeczywistym w 32-bitowym kolorze mogę je oglądać jedynie w
okienku 10x10 cm. Przy powiększeniu już do double (w gtv - u mnie
w 1024*768 daje to okienko rzędu 20*20 cm, tzn. zaledwie 2/3
powierzchni ekranu), obraz
zmienia się jeszcze płynnie ale już na zasadzie "spuszczania
zasłonek" i wyraźnie nie nadąża za dźwiekiem (opóźnienie rzędu
50% - dźwięk już się skończył, a film jest dopiero w połowie).

	Kolega windziarz powiedział mi, że to paranoja, bo ATI ma
właśnie wbudowanego tego dekodeka dla mpeg1. Sprawdziliśmy -
włożyliśmy jego dysk i wystartowaliśmy windę 98 (mamy identyczne
kompy).
Fuckatycznie, mpeg1 było odtwarzane jak żyleta (jeżeli w mpeg1
można mówić o żylecie - ale mnie ta jakość zupełnie wystarczała ;-)
na całym ekranie!!! Chodziło lepiej na
całym ekranie, niż u mnie w okienku 10*10 cm.

	Czy da się w ogóle tą kartę pod Linuxem (Potato jeżeli to
możliwe), zmusić do normalnej pracy?

pozdrawiam

--
~QLIVER~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Marcin Landowski~~~~~~~~