dziwny oroblem z mount i nie dzialajaca quota

Witaj debian-user-polish!

  Mam dziwny problem z montowanie fs, wszystko dziala cacy, tyle ze
  mount pokazuje zdublowane parametry mountowania. Znaczy sie tak
  (pisze z pamieci, bo nie mam teraz dostepu)

  mount
  / on /dev/hda/6 i  (defaults,usrquota,grpquota,error=remount rw,defaults,usrquota,grpquota,error=remount rw)
  inne punkty montowania (proc itp)

  Powyzsza linijka jest pogladaowa ale chodzi mi o to ze mam
  zdublowane parametry montowania. W /etc/fstab jest poprawny wpis
  (znaczy sie ma niczego dwa razy) z mount i /etc/mtab pokazuje podwojne wpisy
  Dzie sie tak zarowno jak dodam quote jak i bez niej.

  drugi problem mam z quota. fs ext2, quota w kernelu.
  jeden punkt montowania /
  i teraz quotacheck -m -c -a
  tworzy mi pliki aquota.user(group), liczy quote na dysku
  wg manuala pliki aquota to najnowsza wersja quoty.
  a teraz przydaloby sie quotaon
  w manulau do quotaon pisze ze szuka ona plikow aquota.  poniej quota.
  ale jak zapodam quotaon -a to pisze mi ze nie znalazl plkow quota.user(group)
  Wogole nie patrzy za plikami z "a" na poczatku.
  Czytalem manuale po trzy razy do wszystkiego i nie wiem co jest zle.
  Same pliki quota.user dzialaja ale nie dziala aquota. Po prostu
  quotaon ich nie widzi mimo ze w manualu jest napisane ze powinna

  system to debian sid, quota z przed dwoch dni
  kernel 2.4.19-pre1 i grsec 1.9.4

--
Pozdrowienia,
 jackalek                          mailto:jackalek@div.pl