Re: 畝r這RAMne XFree86

|K a C z Y| <r00t@skrzynka.pl> writes:

> W Mon, Mar 04, 2002 at 10:04:21PM +0100, Marcin Kasperski wystukał(-a):
>
> a jak to zmierzyłeś ?

$ ps u -p 4138
USER  PID %CPU %MEM   VSZ  RSS TTY STAT START   TIME COMMAND
root 4138 10.9 13.7 86816 17408 ?   S<  Feb18 2489:31 /usr/X11R6/bin/X
                    ^^^^^

(i fakt, że te X-y chodzą już od dwóch tygodni nie jest istotny, tego
się robi tyle albo prawie tyle od razu)

> Ale moge   się  założyć, że winna    nie  leży po  XFree,   ale przy
> konkretnym  WM.  KDE, GNOME     dla odmiany uruchom   coś  lżejszego
> (blackbox, fluxbox, WindowMaker) i porównaj wyniki.

Używam kde2. Ale to chyba nie ma nic do rzeczy? Ja przynajmniej jak
dotąd żyję w błogim złudzeniu, że KDE nie jest wlinkowane w w X11
tylko odpalane jako niezależne procesy (które owszem, swoje zjadają
ale nie o to mi teraz chodzi).

No a skoro już zeszliśmy na window-managery.  WindowMakera używałem
przez ponad rok ale ... jakoś się nie zakochałem i tak z pół roku temu
porzuciłem. fluxboxa nie znam. W KDE jakoś szczególnie zakochany nie
jestem ale bardzo polubiłem kilka jego bajerów:
- pasek z listą odpalonych procesów, obsługujący (dostępne ostatnio)
  grupowanie różnych okien tej samej aplikacji
- Alt-F2 (!)
- łatwe dodawanie i usuwanie ikonek z paska
- wygodny mały zegarek rozwijający się w kalendarz
W sumie chętnie bym zmienił środowisko (zwłaszcza że używam głównie
zestawu XEmacs+multi-gnome-term+galeon+evolution który z KDE wiele
wspólnego nie ma) ale jakoś nigdzie podobnych drobiazgów nie zdołałem
zgromadzić.

--
( Marcin Kasperski   | Communication takes place between people, documents   )
( http://www.mk.w.pl |                are secondary. (Booch)                 )