Re: CD audio

On Thu, Feb 28, 2002 at 08:46:29PM +0100, Robert J. Budzynski wrote:
> ??? audio cd się nie mount'uje.  Nigdy.  I tak się nie uda.

Tak podejrzewałem, ale gdy nijak nie chciało działać, zacząłem
już chwytać się wszystkiego :-)

> 1. sprawdź na jakie urządzenie wskazuje /dev/cdrom, np. u mnie
> lrwxrwxrwx    1 root     root            3 Jul 28  2000 /dev/cdrom -> hdb

u mnie tak samo

> 2. Sprawdż kto ma prawa dostępu do tego urządzenia, znowu np.
> brw-rw----    1 root     floppy     3,  64 Jun  7  2000 /dev/hdb

u mnie dla /dev/cdrom było root.root

zrobiłem root.disk

dla /dev/hdb było root.disk i tak zostało

> 3. Sprawdź czy sam jesteś w uprawnionej grupie:

Jestem w disk, voice, cdrom, audio (tzn. wymieniłem tylko te,
które moim zdaniem mają z tym coś wspólnego).

> 4. Upewnij się, że używana odtwarzarka cd szuka audiocd pod /dev/cdrom.

Wszystkie tam szukają lub w /cdrom

> 5. W xmms to jest trochę dziwnie:

Xmms w potato r1 (1.0.1-2) jest w stanie nieużywalności - jakakolwiek
próba wejścia i zmiany czegokolwiek w konfiguracji powoduje
natychmiastowe zwalenie X-ów :-(((
FreeAmp gra za to bez problemu.

Po kilku potyczkach z problemem sytuacja wyglada tak:
- z dysku gra wszystko bez problemu
- z płyt iso8859-2 też
- cd audio jest widziana poprawnie przez programy konsolowe, ale
  nie gra!!! (tzn. widzi płyte, wyswietla utwory, po play płyta
  kręci się tak, jakby odtwarzała muzykę - ale muzyki w
  głośnikach niet), spr. dla cdcd i cdplay
- dla odtwarzarek X-owych (gtcd, FreeAmp) to samo (tzn. nie
  dzidziało płyty gdy domyslnie było ustawione /cdrom, zaczęło
  widzieć gdy zmieniłem na /dev/cdrom), płyta się kręci, pokazuje
  że gra utwór nr i... w głośnikach cisza. Ale wystarczy wybrać
  jakiś pm3 z dysku, i gra ładnie...

Jeszcze ktoś ma jakiś pomysł, gdzie może być piesek pogrzebany?

hejka

--
~QLIVER~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Marcin Landowski~~~~~~~~