Re: CD audio

Dnia czw 28. luty 2002 08:59, Robert Pyciarz napisał:

> Sprawdź czy zadziała spod root'a. Jeśli tak, dodaj się do grupy `cdrom'.

??? audio cd się nie mount'uje.  Nigdy.  I tak się nie uda.

Nooo.. może niezupełnie.  Miałem kiedyś moduł kernela który obsługiwał
audiocd jako filesystem, ale był *mocno* nieoficjalny.  Nie pytajcie mnie
przypadkiem gdzie go znaleźć bo zapomniałem.

A tak na temat, to

1. sprawdź na jakie urządzenie wskazuje /dev/cdrom, np. u mnie
lrwxrwxrwx    1 root     root            3 Jul 28  2000 /dev/cdrom -> hdb

2. Sprawdż kto ma prawa dostępu do tego urządzenia, znowu np.
brw-rw----    1 root     floppy     3,  64 Jun  7  2000 /dev/hdb

grupę floppy to pewnie sam mu nadałem, ale to było lata temu ;-)

3. Sprawdź czy sam jesteś w uprawnionej grupie:
~$ groups rjb
rjb : rjb adm dialout floppy audio dip users lpadmin

jeśli nie to skoryguj. I przy okazji dopisz się do grupy audio jeżeli jeszcze
w niej nie jesteś.

4. Upewnij się, że używana odtwarzarka cd szuka audiocd pod /dev/cdrom.

5. W xmms to jest trochę dziwnie: w ustawieniach (Options->Preferences)
wybierz w Audio I/O Plugins: Input Plugins: CD Audio Player, dalej Configure.
Tu musisz wpisać w Device: (wiadomo już co), a w Directory: (jakiś istniejący
i pusty katalog, najlepiej pod twoim $HOME).  Jak chcesz grać z audio cd to w
selektorze plików xmms wybierasz tenże katalog, i powinieneś zobaczyć w nim
listę ścieżek cda na twojej płytce.  To nie ma nic wspólnego z `mount' ;-)

PS. sorry do Roberta Pyciarza za odpowiedź na priv., jesteśmy ludzie omylni.
--
Robert J. Budzynski <Robert.Budzynski@fuw.edu.pl>
http://bobo.fuw.edu.pl/~rjb/