Re: mp3blaster + gnome = kicha

On Wed, 27 Feb 2002 21:17:07 +0100 Marcin Landowski
<qliver@fahrenheit.qs.pl> wrote:

> potato r1
> gnome 1.0.5 (chyba ;-), to oryginalne z potato
> gdm 2.0-0.beta4.9
> mp3blaster 2-0b16-1.1
>
> Cały w/w soft oryginalnie z dystrybucji, bez upgradeów.
>
> Problem:
> 	Gdy na konsoli pracuje mp3blaster nie da się odpalić sesji
> gnome. Tylko gnome - sesja debian startuje bez problemu.
> Czyli mówiąc prosto, gdy gra mi mp3blaster, a przyjdzie siostra
> lub żonka i chcą przeczytać pocztę, a ja bym chciał aby dalej
> grało ;-) - to nie zdołają się zalogować. Ja również nie zdołam -
> [...]

  Niech zgadnę - masz włączonego ESD-a (server dźwięku GNOME). MP3Blaster
blokuje /dev/dsp do którego esd też chce się dołączyć i stąd ten problem.

  U siebie tego typu problem rozwiązałem następująco: XMMS używa /dev/dsp1
a reszta softu /dev/dsp - SB128 to umożliwia.

--
Marcin Juszkiewicz
mailto:marcinj@netbox.pl

      Ale nawet komanda nie wyrzynały całych miast stary chyba masz
      tłumaczonego Sapka z japońskiego, albo czytałeś do góry nogami.
                      -- Camaris