Re: php-4.x i mysql-3.23.49 problem

Czesc

> a mozesz dokladniej opisac problem? warden
Mam zainstalowane php-4. Zainstalowalem nowy mysql.3.23.49.
Okazalo sie ze jest konflikt miedzy potrzebnym dla php4-mysql limysqlclient
a mysql serwerem.
OK (uwaga dlugie)

Mam Debiana Potato 2.4.19, Mysql 3.22 i php 4.
Z powodu mozliwosci zadawania bardziej finezyjnych pytan postanowilem zmienic Mysql na
3.23. Niestety ta wersja nie jest dolaczona do Debiana (a w kazdym razie ja nie wiem jak ja
zainstalowac z dselect'a) - wiec sciagnalem pakiety z mysql.org. Sciagnalem serwer, klienta,
 pakiety share i development. nastepnie poddalem je debianizacji alienem i chcialem
 zainstalowalem dpkg. Podczas instalacji okazalo sie, ze jest konflikt pomiedzy 3.22 a 3.23 zatem
 najpierw wyinstalowalem 3.22 a nastepnie juz bez problemow zainstalowalem 3.23.

Jakiez bylo moje zdumienie kiedy:
1) nie powstala zadna struktura katalogow (np. /var/run/mysqld itp.)
2) nie powstal plik my.cnf
3) po reinstalacji juz nie mozna bylo zainstalowac pakietu php4-mysql bo dselect zglasza konflikt
 pomiedzy mysql 3.23 a libmysqlclient6 od ktorego php4-mysql jest zalezny. Ale ok. Tu sobie
 poradze (postawie php na innym serwerze)
4) nawet po odtworzeniu struktury katalogow takiej jak w "oryginalnym" mysql'u w/g "oryginalnego"
 pliku my.cnf i tak nie mozna ruszyc z mysql bo :
"ERROR 2002: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)"

Niestety nie umiem sobie poradzic, w dokumentacji nie ma takich szczegolow, a sprawa jest dla
 mnie niezwykle pilna.
Czy ktos z Was mial podobny problem i jakos sobie poradzil.

Jeszcze jedno. Moze to nie moja niewiedza tylko problem z pakietami mysql'a ?
Na grupie mysql'owej wielu ludzi zglasza problemy z instalacja ver. 3.23 ale pod RH.
A na moje pytanie jak dotad nie uzyskalem tam odpowiedzi. (OK uzyskalem odeslanie do doc. - ale
je znam juz na pamiec - i nic)

Marek Wysmulek.