pytanie o dzwiek

Witam wszystkich
Wczoraj uruchomilem w koncu swoja karte muzyczna ( CMI8330 )  pod
Debianem (2.2 r 4 kernel 2.2.19 ) ale jak to bywa radosc nie trwala dlugo.
Rzecz w tym ze wszystko dziala jak nalezy. Ale jedynie z konta root'a.
Chcialbym miec dzwiek dla wszystkich , badz choc dla zdefiniowanej
przez siebie grupy uzytkownikow. Przy odtwarzaniu z innego konta niz
root wysypuje "Cannot open /dev/dsp!" ( Czy cos bardzo podobnego,
w tej chwili nie mam mozliwosci sprawdzenia, bo jestem pod Winzgroza )
Komputer to stacja robocza , pracuje na niej ja i siostra , niejednokrotnie
w X-ach a dzwiek bedzie tylko na root'cie.
Wiec moje pytanie - jak mozna umozliwic korzystanie z karty innym
uzytkownikom? ( oczywiscie jednemu na raz ;-) ). Z tego co mi wiadomo
pliki znajdujace sie w /dev/*.*  z ktorych korzysta karta naleza wylacznie
do root'a a chmod'em nie mozna ich potraktowac . Moze jakis inny
sposob ?
Pozdrawiam i dziekuje za wszelkie sugestie.

--

Okresl Swoje potrzeby - my znajdziemy oferte za Ciebie!
[ http://oferty.onet.pl ]