wirtualne serwery

czy ktos z grupowiczow uzywa jakiegos zawanswanego narzedzia do zarzadzania
serwerami wirtualnymi (www,dns,mail,ftp).

mam na mysli narzedzie pozwalajace administartorowi latwo dodawac/usuwac
serwery wirtualne bez zbednego grzebania w konfigach poszczegolnych uslug, a
uzytkownikowi zarzadzac swoim serwerem (zmiana hasel, dodawanie skrzynek
pocztowych i aliasow) poprzez www

poniewaz glownym i najbardziej zlozonym zagadneiniem jest obsluga poczty
dodam uzywanym przeze mnie MTA jest qmail

rozwiazania o jakich czytalem i ktore zapewne bede chcial sobie roboczo
przetestowac ,a potem ewentualnie adaptowac do swoich potrzeb to:

- vmailmgr (tylko poczta)
- vertigo

czy ktos z was uzywa tych narzedzi produkcyjnie? ktos z was testowal? a moze
znacie jakies ciekawsze rozwiazania?

za odpowiedzi z gory dziekuje :)

--
Michał Łodziński