Re: opoznienie podczs wysylania poczty.

> Witam wszystkich.
Witam.

> Mam exim'a ( Debian Potato 2.4 ) stojacego za firewallem i majacego IP
> 192.168.a.b .Chodzi wspaniale gdyby nie jedna rysa: podczas
> wysylania (nie odbierania - odbieranie jest ok) z klienta (Outlook
> Express) rowniez stojacego ze firewallem ale majacego IP 192.168.c.d
> pojawia sie ~20 sekundowe opoznienie.

W mojej skromnej opinii to jest sprawa z AUTH a dokladnie z brakiem
indetyfikacji uzytkownika. Z tego to zaobserwowalem to maszynki z winda sie
nie przedstawiaja - tj. nie odpowiadaja na zadane AUTH wyslane przez smtp.

Ale pytanie czy jak wysylasz poczte za zewnatrz (w swiat) to wtedy sa lagi?
Bo jak tak to juz jest inna sprawa tez zwiazana z AUTH ale wtedy to pewnie
firewall upuszcza pakiety z zadaniem.

W takim przypadku jesli firewall przekazuje caly ruch smtp do sieci
wewnetrznej (bo bo niby jak ten smtp ma odbierac poczte) to te pakiety
(auth a nie smtp) trzeba REJECTowac a nie DROPOowac (na firewallu). Jest
tez inne wyjscie - uruchomic serwer ident i wtedy juz bedzie dzialala
idetyfikacja i bedzie smigalo (polecam oident - szczegolnie dobry dla osob
robiacych MASQ).

Jakby cos bylo nie jasne - a jak sie wlasnie przeczytalem to jest nie jasne
to napisz co.

Mateusz.