Re: powiększenie placu boju

Dnia czw 17. styczeń 2002 22:59, Rafal Zawadzki napisał:

> framebuffer, czyli najpierw wkompiluj w jadro odpowiednie opcje,
> zaleznie od tego jaka masz karte graficzna, potem
> apt-get install fbset
>
> i potem przy starcie systemu:
>
> fbset 800x600-70 -a -depth 8
>
> albo jak wolisz / potrzebujesz.

nie każda karta dobrze działa z fbdev.  Na początek warto spróbować wyboru
trybu svga tekstowego przy bootowaniu.  W configu jądra musi być ustawione
CONFIG_VIDEO_SELECT=y -- nie pamiętam, czy to jest w standardowych jajkach z
debów.  W prompcie LILO piszesz np. `linux vga=ask', dostaniesz listę
dostępnych modów, ale wybierz opcję `scan' -- może się okazać, że naprawdę
jest ich więcej (albo mniej).  Jak się na któryś zdecydujesz na stałe, to
możesz go sobie wpisać do lilo.conf.

NB. jeżeli jednak framebuffer, to polecam font SUN12x22.  Trzeba go
wkompilować w jajo.  Potem ja np. mam w /etc/lilo.conf:
image=/vmlinuz
    label=Linux
    append="video=riva:1280x1024-8@76,font:SUN12x22"
i jest cacy (jakby ktoś nie zgadł, to opcje globalne pomijam, to nie jest
cały lilo.conf!)

SVGATextMode też kiedyś używałem, ale podobno przestało być aktualizowane od
jakiegoś czasu a w dziedzinie vga co sezon to kilka nowych wynalazków, a
więc...

--
Robert J. Budzynski <Robert.Budzynski@fuw.edu.pl>
http://bobo.fuw.edu.pl/~rjb/