Re: dpkg - nie mozna dodac/usunac pakietow

10 stycznia 2002 o 13:43 Marcin Landowski napisał(a):

ML> Ja otrzymywałem stosy dziwnych i poronionych błędów, gdy qpiłem
ML> nową pamięć 128 MB. BIOS pokazywał, że pamięć jest OK, co ciekawe
ML> windziane programy testujące również (dałem qmplowi do
ML> przetestowania). Jednak powrót do starej kości 64M był
ML> równoczesnym powrotem do normalności.
ML> Może więc po prostu masz lekko trafioną pamięć, lub nie lubi się
ML> ona zbytnio z Twoją płytą (zdarza się czasem).

Heh, to prawda. Walnięta pamięć potrafi poczynić wiele szkód. U mnie
na serwerze "dziwna" kość pamięci 128MB zainstalowana na Asusie P2B
powodowała iście microsoftowe zachowanie - sshd samo rozłączało sesje,
squid po kilku godzinach "zdychał", mrtg nie potrafiło usunąć swoich
lockfile'ów. Ostatecznie po kilku dniach system zupełnie umierał z
powodu kernel panic. Powrót do starej pamięci rozwiązał problem.
Nauczkę dostałem jedną - jeżeli jądro wywala "oopsy", to na pewno jest
to problem sprzętowy, w co na początku nie chciałem wierzyć.

--
[  Bartłomiej Krajewski  ]
[   www.kozanostra.org   ]