Re: Apache i polskie znaki.

On 10 Jan 2002, Miroslaw Sankowski wrote:

> Witajcie grupowicze,
>
> Pojawił nam się problem, do którego nie wiemy jak podejść. Zmieniliśmy
> oprogramowanie naszego serwera z Mandrake na Debian GNU/Linux 3.0
> (woody). Niestety po tej operacji strony www przestały być poprawnie
> wyświetlane, tzn. przeglądarki (testowano: mozilla, galeon, M$ IE) nie
> wyświetlają poprawnie polskich znaków. Niektóre strony zostały wykonane
> w M$ FrontPage (kodowanie Windows 1250) a niektóre w mozilli (kodowanie
> iso 8859-2). W obu przypadkach przeglądarki identyfikują kodowanie iso
> 8859-1. W nagłówkach stron "charset" jest podawany.

> [...]
Ja nie widze zadnego problemu z Twoimi stronami (mozilla 0.9.7), no moze
poza tym ze sa napisane niepoprawnie pod wzgledem stylistycznym. O co
chodzi? Np. na stonie glownej obrazki sa niopisane, jesli nie masz
przegladarki, ktora wyswitli obrazki nic nie zobaczysz. Rada: popatrzec na
gotowa strone za pomoca linksa, albo po wylaczeniu wyswietlania obrazkow w
przegladarce graficznej.

I ostatnia rada: do pisania stron uzywac vi, emacs lub (jesli musi byc
graficznie) bluefish.

pozdrawiam
--
mirek