PPP i wvdial

wvdial skonfigurowałem podczas instalacji, po jego uruchomieniu łączy się z
TPSA ale po połączeniu tracę kontrolę nad konsolą.
Po przełączeniu na kolejną konsolę system każe mi się zalogować więc loguję
się jako ten sam użytkownik co na pierwszej konsoli ale niestety okazuje się
że nie mam dostępu do połączenia (np polecenie w FTP "open nazwa serwera"
powiadamia mnie że serwer jest niedostępny to znaczy,że wydaje mu się ,że
jest offline)mimo, że zostało ono nawiązane(proces trwa na 1 konsoli)
Proszę o jakąś podpowiedź.