Re: Komp pod serwer

----- Original Message -----
From: "Wroobel" <wroobel@civ.pl>
To: <debian-user-polish@lists.debian.org>
Sent: Friday, November 23, 2001 11:45 PM
Subject: Komp pod serwer

> Witam!
> Mozecie mi doradzic jakas konfiguracje komputera, ktory pod debianem
mialby
> pelnic role serwera plikow, www, poczty itd.
> Dokladniej rzecz biorac chodzi np. o to, czy Pentium4 nie gryzie sie z
> debianem, jak wyglada sprawa z duzymi dyskami, pamiec DDR, czy jakas inna,
> jaka plyte...

P iv to bym odpuscil, nie ma sensu na serwer - zastanowilbym sie nad jakims
dualem (jezeli jest taka potrzeba), przede wszystkim - duuuuzo ramu i
szybkie dyski. Nie piszesz jak mocno bedzie obciazany serwer... ilu userow,
czy jakis sql (o, te to lubia pamiec :)) ) Jako niezbyt mocno obciazony
serwer moze sie spisac nawet Celeron jaki - a wtedy to co zaoszczedzisz na
cpu warto zainwestowac w dyski (wieksze, szybsze) czy ram (nigdy nie za
duzo). A co do gryzienia p iv z debianem to nic mi nie wiadomo - ale co
ciekawe gryzie sie z netwarem 5.1 :) . Co by tu jeszcze... ??? Plyta
glowna - najlepiej jakas markowa, sa nawet plyty serwerowe intela ale
wymagaja specjalnych obudow - wiec i koszty oczywiscie wieksze.