Problem z linuxem

Witajcie

Linuxa uzywam od dwoch lat (rozne dystrybucje) i nigdy nie mialem z nim
problemow. Ale od jakiegos miesiaca (zbieglo sie to z zalozeniem przeze mnie
sdi) co jakis czas musze system reinstalowac. Mianowicie wyskakuja bledy
w stylu inode #nr has invalid entry offset 0!=0, informacje, ze katalogi nie
sa podpiete do inodow i ogolnie system sie kopie. Nie jest to globalne, ale
jakies losowe regiony dysku (przynajmniej wydaje mi sie, ze losowe, inody sa
za kazdym razem inne.
Moja konfiguracja sprzetowa to: athlon 1GHz, 256 ramu, geforce, hdd quantum fireball
lct20 40GB oraz dvd lg.
Jesli chodzi o system, to debian 2.2.r4 w najaktualniejszej wersji
instalowany przez siec wspoldzielacy dysk z winda (pod winda nie ma
problemow), bootowany przez lilo z mbr, kernel 2.2.19 spatchowany wszystkimi
stabilnymi poprawkami jakie znalazlem, firewall przez ipchains blokujacy
wszystko co nie jest odpowiedzia na moje polaczenie, za nim snort, ktory nic
nie wykrywa. xinetd zastartowany tylko raz jak komus udostepnilem maszyne,
sshd wylaczone.
Fsck nie wykryl badblockow na dysku.

Czy ktos sie spotkal moze juz z takim problemem? Bylbym wdzieczny za
informacje, jakie moga byc przyczyny takiego dzialania, czy mozna to
skutecznie naprawic i jak sie przed tym bronic.

Z gory dziekuje
Jaroslaw Postawa
dorvin@o.k.pl