Pytanie Tomfy o połączenie dwóch komputerów

On Fri, 12 Oct 2001, Tomfa wrote:

> mam 2 kompy: 486 640mb, i nowy komp (dobry)
>
> jak je połaczyć, czym żeby 486 pod debianem słuyżł mi jako taki mały
> serwerek dla mnie (na wszelakie próby), a żebym z nowego kompa mógł
> wczytywać np. strony WWW założone na koncie w 486??
>
> Czyli chodzi mi o najtańszy sposób. Jaki kabelek gdzie? Trzeba mieć kartę
> sieciową?
>
> pozdrawiam wszystkich :)
> Tomfa.

Są przynajmniej dwa rozwiązania.

1. Kupno dwóch kart sieciowych i kabelka (cross). Trochę kosztuje, chyba
że masz dostęp do używanego sprzętu (nie potrzebujesz nic szybkiego, więc
jakieś stare karty z demobilu będą dobre, sprawdź tylko czy to nie jest
jakiś WinShit). Do tego prosty kabelek jaki zrobią Ci w każdym sklepie
(chyba że masz zaciskarkę, to zrobisz sobie sam). Trochę kosztuje, ale
jest bardzo wygodne (długi kabel itp.).

2. Połączenie przez kabel równoległy. Jedyne czego potrzebujesz to kabel
równoległy. Trzeba jeszcze przekompilować jąderko tak aby miało
wkompilowany (lub też w module) PLIP. Pozwala to na emulowanie interfejsu
sieciowego. Z punktu widzenia użytkownika działa to jak połączone
kabelkiem crossowym dwie wolne karty sieciowe. Wprawdzie wadą jest niezbyt
wielka szybkość, ale za to koszt prawie żaden. Takiemu interfejsowi po
prostu nadajesz numer IP i tak dalej. Wszystko jest opisane w PLIP-Howto
albo PLIP-miniHowto.

dave