Re: exim - aliasing potrzebna pomoc

On Thu, Oct 04, 2001 at 08:56:49PM +0200, seeb27@interkam.pl wrote:

>Witaj Polska lista Debiana!

Hmmm... zdaje mi się, że w naszym języku obowiązuje odmiana...
(czasem wkurzają mnie takie teksty na początku maila, tylko jest
więcej do wycinania przy odpowiedzi...)

>  jest tak: mam dwie domeny na jednymkompie
<...>
>  chce ustawic dla obu domen usera biuro
>  biuro@domena1.com.pl
>  biuro@domana2.com.pl
>  biuro: user1 - dziala
>  biuro: user2 nie
>  probowalem tak
>  biuro@domena1.com.pl: user1
>  biuro@domena2.com.pl: user2
>  i tez nie dziala listy i tak ida na komto user1

Z dokumentacji:
By default, alias names are simple local parts such as `postmaster',
but if the `include_domain' option is set, they must contain both a
local part and a domain, thus allowing aliases for more than one
domain to be held in a single file.

Mi to jednak nie odpowiadało ze względu na to, że wtedy _wszystkie_
aliasy muszą zawierać domenę - za dużo z tym komplikacji IMO.

U siebie mam zrobiony taki stosunkowo prosty (heh... nie wiem kiedy
sam bym na to wpadł :-) trick.

W konfiguracji DIRECTORS:

# Like system_aliases, but for r(ally)pl.olsztyn.eu.org
rpl_aliases:
  driver = aliasfile
  file = /sciezka/do/pliku/z/aliasami/np/etc/siakies_aliasy
  search_type = lsearch
  domains = rallypl.olsztyn.eu.org:rpl.olsztyn.eu.org

najważniejsze jest "domains" - określa, że tylko do podanych domen ten
director znajduje zastosowanie.
Dzięki czemu np. jacek@rallypl.olsztyn.eu.org jest/może być kimś innym
niż jacek@inna.domena.na.tym.komputerze

I w razie potrzeby tworzysz taki director dla każdej kolejnej domeny.
Jeśli tych domen nie jest zbyt wiele i nie dodajesz nowych/usuwasz
starych zbyt często, to takie rozwiązanie IMO w zupełności wystarcza.

--
Jacek Politowski  [RPL.olsztyn]
  http://www.rallytemp.w.pl/